سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرم حضور
قالب وبلاگ

...:::... کی می آیی؟  ...:::...

 

 

میترسم از آن لحظه که عمرم به سر آید  

مهتاب رخت بعد غروبم به در آید 

می ترسم از آن دم که بیایی و نباشم  

جان از بدنم رفته و عمرم به سر آید 

می خوانمت ای یار ز صبح ازلی

آه از دل خونم ز غم هجر برآید

در راه تو من منتظرم تا که بیایی 

از گل وصل رخت بهر دلم کی ثمر آید 

بر دامن تو رشته دل را چو ببستم 

کی مهر رخت از پس پرده به در آید 

جز هجر تو اندر دل من هیچ غمی نیست 

کی می شود از سینه غم هجر برآید 

هر سو نگرم از تو و از وصل بگویند 

کی می شود این فصل فراق تو سرآید

از باغ غمت لاله چو بسیار بچیدیم 

کی می شود اندر دل ما لاله وصل تو برآید 

آقاجان نگذار این جمعه هم بدون تو سر آید

مهدی جان دلم لبریز از توست کی میایی

 

 

 


[ جمعه 93/9/28 ] [ 1:8 عصر ] [ حوری بانو ] [ نظرات () ]

معمولا مسافت زیادی را با اتوبوس طی می کنم


اکثر مواقع هم اتوبوس ها دارای دو ردیف صندلی هستند


که در جهت مخالف هم چیده شده اند.


بعضی روزها هم سو با حرکت اتوبوس قرار می گیرم 


و برخی روزها هم برعکس، 


البته این حالت خوشایند خیلی ها نیست.


بد نیست در زندگی گاهی اوقات 


نگاهی هم به مسیر پشت سر بیندازیم


و مسیر طی شده را ببینیم، 


چه کارهایی انجام داده ایم و مسیر را چطور طی کرده ایم!

 

 


 

 



[ پنج شنبه 93/9/6 ] [ 9:59 صبح ] [ حوری بانو ] [ نظرات () ]

بسم الله الرحمن الرحیم

 

*کسی که نماز صبح را ترک کند نور چهره اش از بین میرود *

*کسی که نماز ظهر را ترک کند برکت از روزی اش میرود*

*کسی ککه نماز عصر را ترک کند طاقت بدنش از بین میرود*

*کسی که نماز مغرب را ترک کند از اولادش فایده ای نمی بیند*

*کسی که نماز عشارا ترک کند ارامش خواب از او گرفته میشود*

*بخاری ترمذی*

 

 

 

 

 

 

 


[ شنبه 93/8/17 ] [ 4:30 عصر ] [ حوری بانو ] [ نظرات () ]

بسم الله الرحمن الرحیم؛

دوستان عزیزم سلام؛

میخواستم برا میلاد یگانه بانوی عالم دیروز مطلب بنویسم ولی متاسفانه به خاطر امتحانی که داشتم فرصت نکردم مطلب بنویسم. ولی به خودم گفتم هنوز دیر نشده پاشو و دینتو به این بزرگ بانو ادا کن. اومدم تا بنویسم میلاد این بانوی بزرگ، فاطمه و زکیه و مرضیه و هانیه و حانیه و مهدیه و راضیه و... رو به همه مسلمانان جهان علی الخصوص شما دوستان عزیز تبریک و تهنیت عرض میکنم.

بانو جان میلادت مبارک

از باب تبرک یه حدیث در مورد ایشون مطرح میکنم. فرمودند که حدیث قدسی داریم که خداوند متعال چنین می فرماید: «لولاک لما خلقت الافلاک، لولا علی لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقتکما» به این معنا که اگر تو نبودی افلاک را خلق نمیکردم و اگر علی نبود تو را حلق نمیکردم و اگر فاطمه نبود شما دو نفر را خلق نمیکردم.

بحث های زیادی در مورد سند این روایت مطرح شده ولی من به این بحثها کاری ندارم. فقط میخوام یه سوال در مورد این حدیث رو بررسی کنم. برخی میگن این روایت دال بر افضلیت حضرت زهرا (سلام الله علیها) بر پیامبر و امیر المؤمنین (علیهما السلام) است، در حالی که ما میدانیم افضل مخلوقات پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) میباشند و بر این مطلب هم دلیل و روایت داریم. پس این روایت با آن روایات چگونه جمع میشود؟

پاسخ این است که این حدیث منافاتی با آن روایات ندارد چراکه در این روایت میفرماید اگر پیامبر (صلی الله علیه و آله) نبود عالم خلق نمیشد که دو نفر از افراد عالم حضرت زهرا و امیر المؤمنین (علیهما السلام) میباشند و بعد خلقت پیامبر را متوقف بر خلقت آن دو بزرگوار میکند. پس چنین نیست که خداوند متعال به خاطر حضرت زهرا و امیر المؤمنین (علیهما السلام) پیامبر را خلق کرده باشد تا این حدیث دال بر اشرفیت این دو بزرگوار بر پیامبر باشد. پس حاصل جمع این روایت با آن روایات این میشود که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) اشرف مخلوقات است و امیر المؤمنین و حضرت زهرا (سلام الله علیهما) هم در شرافت به گونه ای هستند که خداوند متعال خلقت اشرف مخلوقاتش را متوقف بر خلقت این دو بزرگوار مطرح میکند.

اللهم عجل لولیک الفرج


پ.ن: از اینکه این مطلب این پست کمی سنگین بود معذرت خواهی میکنم ولی تمام سعیم رو کردم تا از اصطلاحات علمی استفاده نکرده و با بیانی ساده مطلب رو بنویسم. التماس دعا

 


[ دوشنبه 93/2/1 ] [ 5:3 عصر ] [ محمد ] [ نظرات () ]

بسم الله الرحمن الرحیم؛

دوستان عزیزم سلام؛:wave:

شاید دیدن این عنوان برای شما خیلی به نظر مسخره بیاد. ولی این سوالیه که خیلی وقتا تو ذهنم میاد و تو تلویزیون هم شاید زیاد پرداخته میشه ولی تا دیشب جواب خوبی براش پیدا نکرده بودم. دیشب که با خانواده رفته بودیم دعای کمیل (تف به ریا:angelic:) یه جایی نشسته بودیم که لژ خانوادگی محسوب میشد.:laf: همون جایی که نشسته بودیم یه خانم با شوهر و دو بچش اومدن و کنار ما نشستن. ولی نمیدونم مشکل شوهرش چی بود که روی ویلچر نشسته بود و انگار دست و پاش خیلی توان انجام کارهاش رو نداشت.:brohea: این بچه ها بازی میکردن و شوهر به دعا گوش میکرد ولی زن همش مراقب شوهر بود و هر از چند گاهی به این شوهر لقمه غذایی میداد. حالا نمیدونم مشکلش چی بود که هی بهش غذا میداد. ولی براش لقمه میگرفت و دستش میداد و شوهرش میخورد.

دوباره سریع اون سوال همیشگی ذهنم رو به خودش مشغول کرد.:ha: بعد به خودم گفتم معنای وفاداری به همسر یعنی همین. یعنی اینکه زن و شوهر فقط مال روزای خوشی هم نباشن. اینکه اگه برا یکیشون مشکلی پیش اومد اون یکی وایسه و زندگی رو زنده کنه. یعنی اینکه هیچ کدوم جا خالی نکنه.

بعضیا فکر میکنن وفاداری به همسر یعنی اینکه بعد از مرگش دیگه ازدواج نکنه، درحالی که این فکر اشتباهه، مگه ما دینمون رو از اهل بیت (علیهم السلام) نمیگیریم؟؟؟!!!! شما یه زندگی با شکوه تر و نورانی تر از زندگی امیر المومنین و حضرت زهرا (علیهما السلام) سراغ دارید؟ خانواده ای که چهار معصوم توش زندگی میکنه. روابط همه زیبا و نورانیه. کسی میتونه بگه امیر المومنین (علیه السلام) حضرت زهرا (سلام الله علیها) رو دوست نداشته و بهش وفادار نبوده؟ هیچ کس این غلط رو نمیکنه. ولی با این وجود میبینیم که امیر المومنین (علیه السلام) بعد از شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) دوباره ازدواج میکنن. پس این فکر اشتباهه ولو اینکه تو زمونه ی ما متعارف شده باشه.

سعی کنیم که دینمون رو از اهل بیت (علیهم السلام) بگیریم نه از تلویزیون و حرفای مردم.

اللهم عجل لولیک الفرج :angelic0:


[ جمعه 93/1/29 ] [ 6:39 عصر ] [ محمد ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

ارباب از گناهان خویش شرم حضور دارم. انسانی هستم در پی خوشتن خویش، خود را گم کرده ام و در کوچه پس کوچه های زندگی و رهگذر عمر جویای خویشم. در این راه کمک می خواهم. دوست دارم بنویسم تا درد شرمساریم را التیام دهم. التماس دعا. یاحق
موضوعات وب
امکانات وب



بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 157030